۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۵۳۱۹۹
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

روز قدس نماد تولید اقتدار معنوی است|مصمم تر از قبل به سمت آزادی قدس می رویم

روز قدس نماد تولید اقتدار معنوی است|مصمم تر از قبل به سمت آزادی قدس می رویم
عضو هیأت رییسه خبرگان روز قدس را نماد تولید اقتدار معنوی و احیای هویت اسلامی دانست و گفت: امیدوارتر و مصمم تر از همیشه به سمت آزادی قدس شریف حرکت می‌کنیم.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت روز قدس گفت: روز قدس در سطح جهان اسلام، در میان آزادی خواهان جهان با همه ادیان و مذاهب به عنوان نماد اقتدار معنوی بشریت برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و تلاش برای آزادی فلسطین و قدس سال به سال شکوه و عظمت بیشتری پیدا می کند.

کرونا نمی تواند مانعی برای بزرگداشت روز قدس شود

وی افزود: ویروس منحوس کرونا نمی تواند مانعی برای احیای روز جهانی قدس شود، روز قدس امسال در قالب کنگره های بین المللی، گفت وگوهای جهانی، تجمعات با شکوه در مناطق سفید، استفاده از فضای مجازی و گفت وگو های اینترنتی، راهپیمایی ها با وسایل نقلیه و اعلام موضع از طریق رسانه های عمومی مانند سال های قبل با شکوه برگزار می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز قدس اظهار داشت: یکی از جلوه های شکوه روز قدس امسال سخنان تاریخی و سرنوشت ساز رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است.

وی با اشاره به آمادگی کامل محور مقاومت ادامه داد: آمادگی محور مقاومت و گروه های مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و ایران اسلامی و وحدت، همگرایی و هم افزایی امت اسلامی روز به روز بیشتر می شود و ما به آرمان رژیم آزادی فلسطین و قدس نزدیک تر می شویم و رژیم صهیونیستی از هر زمان دیگری ضعیف تر است.

آیت الله کعبی با بیان این که آمادگی مقاومت اسلامی به گونه ای است که همیشه رژیم صهیونیستی احساس ترس و وحشت از مقاومت دارد، ابراز داشت: وحشت رژیم صهیونیستی در روز قدس از شکوه، وحدت و اقتدار امت اسلامی بیشتر خواهد شد.

روز قدس نماد تولید اقتدار معنوی و احیای هویت اسلامی است

وی روز قدس را نماد تولید اقتدار معنوی و احیای هویت اسلامی و عزت و کرامت امت اسلام دانست و عنوان کرد: روز قدس روز خشم امت اسلامی علیه غاصبان و روز مرگ بر آمریکا و اسرائیل است، همانگونه که امام راحل فرمود روز قدس روز اسلام و امت اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: یکی از جلوه های روز قدس امسال مقابله با طرح خیانت بار معامله قرن است، معامله قرن قطعا با حضور ارزشمند امت و مقاومت اسلامی و احیای روز قدس شکست خورده تلقی می شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر  از جلوه های روز قدس امسال مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، حرکت عادی سازی روابط خیانت بزرگ به آرمان فلسطین و قدس است که میدان دار آن آل سعود و رژیم ها و جریان های سازشکار و مأیوس هستند، متأسفانه جلوه های عادی سازی در قالب جنگ نرم، هنر، رسانه، فیلم سازی، عادی سازی روابط اقتصادی و عقب نشینی از آرمان فلسطین در حال انجام است.

آرمان قدس زنده و پیش برنده امت اسلامی است

آیت الله کعبی با بیان این که روز قدس روز محکومیت جریان عادی سازی است، گفت: در روز قدس به این خائنان گفته می شود که آرمان قدس زنده و پیش برنده امت اسلامی است.

وی افزود: استراتژی آزادی فلسطین و قدس در حال عملیاتی شدن است، رهبر معظم انقلاب بعد از امام راحل پرچم آزادی فلسطین و قدس را به دست گرفتند و در دوران رهبری ایشان با پشتیبانی پیوسته از گروه های مقاومت فلسطینی، تلاش برای ایجاد همگرایی بین امت اسلامی و تأکید بر این که قدس و فلسطین مسأله اصلی امت اسلام است، شاهد تداوم راه امام راحل، تلاش برای احیای بیداری اسلامی و تولید اقتدار و پشتیبانی از نیروی قدس به عنوان رزمندگان بدون مرز بودیم که استراتژی آزادی فلسطین و قدس را به واقعیت نزدیک تر کرده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مقابله جدی رهبر معظم انقلاب طرح شیطانی معامله قرن، تأکید بر حقوق آوارگان فلسطینی در تعیین سرنوشت فلسطین و تأکید بر آزادی فلسطین از طریق مقاومت مسلحانه یا رفراندوم از طریق مشارکت عمومی جلوه عملی تر به آزادی فلسطین و قدس داده است.

وی ادامه داد: ما باید در روز قدس از شهدای مقاومت فلسطین و راه قدس نظیر شهید فتحی شقاقی یاد کنیم و یاد شهید سید عباس موسوی، شهید عماد مغنیه، شهید راغب حرب، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را گرامی بداریم، حاج قاسم سلیمانی سردار مقاومت اسلامی و سید الشهدای مقاومت است و این شهدا راه آزادی قدس را با خون خود هموار کردند و راه شهدا در مسیر آزادی قدس ادامه دارد.

رزمندگان بدون مرز و مقاومت مصمم تر از همیشه برای آزادی قدس جهاد می کنند

آیت الله کعبی تأکید کرد: امروز نیروی قدس، رزمندگان بدون مرز و رزمندگان مقاومت اسلامی و محور مقاومت در تدام راه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی مصمم تر از همیشه برای آزادی قدس در حال تلاش و جهاد فی سبیل الله هستند.

وی راه آزادی قدس را جهاد فی سبیل الله دانست و خاطرنشان کرد: بشارت بزرگی که رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته بیان کردند مبنی بر این که رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده نخواهد بود در حال عملیاتی شدن است، همانگونه که رهبر انقلاب و دبیر کل حزب الله لبنان بیان داشتند امید این است که نسل کنونی بتوانند در قدس نماز بخوانند.

امیدوارتر از همیشه به سمت آزادی قدس حرکت می کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مسؤولیت اصلی آزادی فلسطین و قدس بر عهده فلسطینیان و مقاومت فلسطین است، گفت: تولید اقتدار امت اسلامی، دشمن شناسی و مقابله با آمریکا و صهیونیست ها توسط امت اسلام، پیروی از ولایت فقیه و رهبری و پشتیبانی از مقاومت اسلامی بستر ساز آزادی قدس خواهد بود، راه شهدای راه قدس ادامه دارد و امیدوارتر از همیشه به سمت آزادی قدس حرکت می کنیم و رژیم صهیونیستی مفلوک تر و ضعیف تر از همیشه است.

وی افزود: تولید اقتدار ملی سبب تقویت مقاومت اسلامی شده و تقویت مقاومت اسلامی در منطقه سبب تولید اقتدار ملی است، بین اقتدار ملی و اقتدار مقاومت اسلامی یک ارتباط معناداری وجود دارد، امروز نباید به نام بحث امنیت ملی از پشتیبانی مقاومت اسلامی فاصله بگیریم و نباید به نام پشتیبانی از مقاومت اسلامی نسبت به اقتدار، امنیت ملی، وحدت و تحقق آرمان های امام و رهبری در تحقق پیشرفت و عدالت غافل شویم.

آیت الله کعبی تصریح کرد: قطعا تلاش برای تشکیل دولت حزب اللهی، انقلابی، جوان، با نشاط و مقاوم راه آزادی قدس و فلسطین را هموارتر خواهد کرد و ان شاء الله مجلس یازدهم هم مجلس تولید اقتدار، انقلابی، مبارزه با استکبار و فعال و بستر ساز برای تحقق آرمان های امام و شهدا خواهد بود.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
با سلام ودرود بر حضرت آیة الله کعبی ادام الله تعالی ظلٌه الوارف علی رئوسنا ، اجازه میخواهم در قدر دانی از مردم نجیب و شریف قم ، پایگاه استوار و سنگر محکم دشمن ستیز ، دو گفته کوتاه در ردٌ شعری که متأسفانه شاعری بنام خلیل جوادی به بد گوئی از این بزرگواران سروده بود در اینجا بیاورم تا ان شاءالله همواره بکوشیم حرمت یکدیگر را حفظ و رشته ی اتٌحاد مان را با توانی بیشتر محکم تر کنیم و فریب شیاطین را نخوریم . چه زوری نشسته به تو ای خلیل ؟ چرا گفته ای بد بدون دلیل ؟ ندانسته ای میشوی بد ذلیل ؟ کدام عاقلی خود نماید علیل؟ و: ادب از تعالیم اسلام ماست، بَرَد هر خردمند را راه راست. ز کار بدش هر دلیر عذر خواست. بدست عِزٌَت آورد و خبطش بکاست. خلیلا بپا خیز و پوزش بخواه . خودت را درخشان بکن همچو ماه . بدان مردم قم نجیب و کریم ، ببخشند و پاسَت بدارند حریم.
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
بکوشیم هم بغض و هم حبً خود ، بخدمت گماریم با لبٌ خود. ببینیم خشنودی را ربٌ را ، نسازیم روان بر دهان سَبٌ را . مگر هرچه اذنش بداده خدا، کنیم روح خود از پلیدی جدا . کسی کو بفرمان یزدان پاک ، مطیع است شود بهر حق سینه چاک . کجا برد ه یِ نفس و شیطانِ خویش ، قدم در رهِ حق گذارَد به پیش؟ مگر ممکن است ظالمین دوست داشت، پس آنگه به دل حبٌِ حق را بکاشت؟ هر آنکس که خود در رهِ حق گماشت، هوس های خود زیر پایش گذاشت. پس اوٌل کنیم چاره این درد را، شناسیم سپس حق طلب فرد را .
0
0